fredag 7 juni 2013

Dynor till trädgårdsmöbler

Jag har en massa gamla trasmattor liggande. Alla är inte jättesnygga i färgen och en del har ganska snedvävda kanter...Vad gör man då? Jo, om man har behov av nya dynor till trädgårdsmöblerna får mattorna komma fram! Jag har klippt isär mattan, lagt ett par gamla dynor inuti och sedan sytt ihop kanterna. De är jättesköna att sitta på! Dessutom gillar jag återvinning och mormor är lika glad att komma hem till mig och sitta på mattorna som att gå på dem på golvet. Nu kommer de ju till användning igen.


2 kommentarer:

  1. Vad smart och vad fint!
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Såg en liten tant på stan idag som hade en väska av en trasmatta, det var också charmigt, men jag förstår inte riktigt hur man klipper till en sådan utan att hela mattan repar upp sig..? (det var inte en sådan stor väska utan man måste ha klippt till den på något sätt)

    SvaraRadera