fredag 4 oktober 2013

På utflykt - Isas trädgård

Trädgårdsjuntan har varit på utflykt! Vi tog en tur till Örebro för att besöka Isa i hennes underbara trädgård. Vi hade ju läst på bloggen Isas trädgård och tyckt det såg så fint ut och till vår stora glädje tog hon emot oss i sin trädgård en kväll i augusti. Och så lätt det är att prata trädgård, även fast man aldrig träffats förut. Timmarna gick och vi njöt av Isas trädgård och kan bara hoppas att vi inte var för mycket... Tack för att vi fick komma! Nu ska ni få se bilder från Isas trädgård och för de som är hennes bloggläsare är det kanske inget nytt, men så här såg det ut genom min kamera en solig, härlig kväll.
Jättefina dekorationer i armeringsmattan. Den som ändå kunde virka....

Älskar brandsprutan med tobaksblommor i!

En egen ruin har Isa byggt.



Och så det underbara växthuset!

Lugn och ro i växthuset, ett rum för samvaro och avkoppling, mys!

Jag har också en Iron Fairy, måste placera den mer i blickfånget nästa sommar









En gammal sänggavel som växterna kan klättra på, och en fin port av armeringsmatta.
Fyllda av
inspiration kom vi hem och nu får vi se om någon av oss tar tag i ruinbygget nästa vår, någon annan i växthuset kanske... Själv vill jag bygga en port av armeringsmatta som ni ser ovan - och hitta en brandspruta på någon loppis!

3 kommentarer:

  1. Så fin trädgård ni besökte! Mycket fint att få inspiration från. Så härligt växthus!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker trädgård ni har besökt!! Vad härligt att ha en så vacker trädgård att vandra runt i. Tack för att du kikat in på min blogg! Ha en fin ny vecka!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne !

    Så roligt att få följa min trädgård genom din kameralins ... jättefina bilder !
    Det var ett jättetrevligt besök och ni var absolut "inte för mycket" .. bara trevliga !!
    Jag kommer till våren på besök !
    Ha det så gott och hälsa alla !
    Kram/Isa

    SvaraRadera