tisdag 30 april 2013

Svart eller vit ?

Det är frågan...
Jag har en gammal bänk som stod hos från min mormor och morfar förr.
Så här såg den ut förra året....
Vitmålad bänk, rosa hus, grå grund
Vit bänk, rosa hus
Men så målade vi ju om huset...
Så här såg det ut i vintras
Vit bänk, vitt hus, grå grund
Efter helgen ser det ut så här....

Halvt renskrapad bänk, vitt hus, grå grund...

Och nu funderar jag på ...kanske en svart bänk till det vita huset ..? Trappräcket är ju svart...Vad tycker du? Hur ska bänken målas denna gång?

5 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Jätteskoj att du kikade in hos mig.

    Om jag får säga vad jag tycker så skulle jag absolut måla bänken svart nu.
    Kommer bli fint ihop med ditt vita hus med det svarta räcket.

    Ha en fin valborgshelg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. En röst på svart alltså! Månntro det blir fler åsikter...

      Radera
  2. Jag röstar också på svart. Tror den kommer att synas "bättre" mot det ljusa huset/fönstre/grunden och att det kommer "lyfta" trappräcket. Dessa två kommer liksom knyta samman varandra som svarta.

    Ska bli spännande att se resultatet sedan!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Kul att du lämnade ett tassavtryck hos mig så jag kunde hitta till dig.
    Jag tror att det skulle bli riktigt snyggt med en svart bänk mot erat fina vita hus. Lite tråkigt bara att all pollen på försommaren syns extra väl på det svarta.
    Ha nu en fortsatt fin 1:a maj, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Jag tycker absolut vitt. Det blir säkert jätte fint vad du än väljer för färg.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera