torsdag 19 december 2013

Det lackar mot jul

Och vad har hänt här i december då?
Jo, jag har hängt upp vackraste stjärnan.  (Royal Copenhagen)


Jag har fixat mat till fåglarna. Smält kokosfett och rör ned fågelfrö. Låt stelna.

Häng ut i träden! 

Julpyntat! Den här gjorde jag förra året. Vitmålad planka, svart text. Står i hallen så tomten kan kika in genom fönstret och läsa.



Varit på julmarknader. Den här söta, slitna saken lyckades dottern få i ett paket hos Röda Korset. Vår nya favorit!

Hängt upp vimpeln som Lena med bloggen Ett vitare hem gjort.
ettvitarehem.blogspot.se

Vi har bakat pepparkakor. När degen äntligen är utkavlad slänger sig alla över den för att hinna få ut just sina favoritformar. Ett virrvarr av händer och formar. Underbart!


Mums!

Vackraste julkortet kom, som varje år, från Japan.

Har fixat julgrupper här och var.

Och bakat pepparkakshus med barnen.


Njutit av tända ljus.

Och bakat Rocky Road! Undrar om det finns några kvar till jul...

2 kommentarer:

  1. Men vad ni står i....och här sitter jag och dricker glögg bara.....men det är gott! Vilken cool tomte....Ha det gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken julkänsla jag får när jag tittar in hos dig! Fast i år har jag faktiskt bakat pepparkakor, och det bästa är nog doften som hänger kvar ett långt tag!

    SvaraRadera