söndag 9 mars 2014

Vilken vårdag!

Härligt, härligt!  Det grönskar och vi hoppar hage i trädgården. Välkommen hit solskenet, det var ett tag sedan!
Skolans magnolia som jag följer varje år. Fr o m förra veckan är det nu en 4-9 skola...jag hoppas de låter bli att klättra i eller förstöra just detta träd...

Barnen och jag har fixat en "hoppehage". Bollar och sandlådesaker skulle också ut!

Årets första söta lilla lila krokus har tittat fram i mossan här hemma.


Nej, jag har fortfarande inte fler än fem snödroppar, de trivs ju inte hos mig... Det här är från huset  rakt över gatan! :)

5 kommentarer:

  1. Så härligt med hopphage! Här har vi grusväg, inte helt enkelt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Mysigt med hopphage. Vi ar på förskolan men hemma på grusgången blir det svårt. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Å så fina bilder! Härliga vårsol!

    SvaraRadera
  4. Härligt! Korgen hos mig är från Rusta! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Vad kul att du kika in till mig och lämna en kommentar så jag hitta dig. Härligt att våren är påväg i Sverige. Jag får nästan också vårkännslor när jag ser och läser alla bloggar. Minns ju fortfarande känslan.
    Kram Anette

    SvaraRadera