tisdag 9 juli 2013

Nygammal bänk

Den här gamla bänken fick vi när vi flyttade hit för fem år sedan. Det finns ett par stolar till också. De var vackert blå - då...men nu har de stått i källaren ett par år och färgen har flagnat. Jag drog fram soffan ur mörkret och började måla om. Nu blir den svart. Inte färdig ännu, men snart kan vi sitta på inflyttningspresenten igen! Jag gillar att ta vara på gamla saker. De där nya stora möblerna i konstrotting är jättefina, hos andra. Men kanske har jag också vant mig om ett par år...det brukar vara så...
Här ser man lite av den gamla blå färgen

Målning pågår

Torka, torka
På plats, i alla fall tills jag flyttar den igen...tur att den är liten och lätt... Rostig "ljuslykta/ljuspelare" inköpt hos Stolpens trädgård i Ölme



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar