fredag 5 juli 2013

öppen trädgård, sista delen

Visar de två återstående trädgårdarna från trädgårdsföreningens "öppen trädgårdsdag". De här två tillhör mina vänner i min lilla trädgårdsjunta. De kan de!
Trädgård 7
Visst är det härliga torn - och kolla in knopparna

Litet vattenfall av gjutna rabarberblad - och över hänger vår  egengjorda trollsläda/fjäril
röda näckrosor i dammen


fint rum

Härlig gungsoffa

Ser att jag måste skruva ihop min blomstertrappa snart också...

Trädgård 8


Liten "brygga"

Bord av betongplatta vi gjutit, och bänk vi pysslat ihop


Mosaik i en gammal parabol...

Även här finns en gungsoffa, därborta under taket



5 kommentarer:

  1. Härligt med kreativa trädgårdar, så fina bilder!
    Jag försöker förtvivlat få vår lilla täppa att bli ombonad och lummig men samtidigt lättskött, inte helt lätt med andra ord :-))

    Ha en fin helg! Kram Paula

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så många fina detaljer och härliga trädgårdar! Gillar uterummet med de många glasen mycket!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  3. Vilka underbart fina trädgårdar du visar.
    Uterummet var ju bara så läckert.
    Ha en fin lördag kväll.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  4. Vad fint!
    Kul idé med mosaik i parabolen, det ska jag komma ihåg när barnen blivit stora. Just nu har de vår som pool. :)
    Må så gott!

    SvaraRadera