söndag 31 mars 2013

före/efter rabatt

När vi flyttade hit fanns det mycket gräsmatta, några fruktträd och häckar/buskar, men inga blommor...
Jag grävde raskt en rabatt!
2009 Ser ni den därnere i vänstra hörnet??
Den blev allt lite fjuttig... och med lite raka kanter... Det får vi fixa till ! Året därpå grävde jag lite mer...
2010 Lite bredare, lite fler blommor, lite formad...
Men fortfarande lite smal, och det finns ju så många fler sorters blommor man vill ha...Gräv!
2011 Svängd form - och titta en rosenbåge blev det också!
Fler rosor kanske man skulle ha...
2012 Nu har det kommit till ett armeringsjärn som rosorna ska växa på.

2012 börjar bli svårt att få med hela rabatten på ett foto.
Vad ska jag hitta på 2013?

10 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Vi har snart inget gräs kvar trots nästan 3000 m 2 tomt !
    Mannen köpte -stön- N Y åkgräsklippare förra året,en sån som lättare kan ko"mma runt alla rabatter och klippa det "lilla gräs som finns ;)))
    ha en fortsatt mysig påsk.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är fortfarande massor av gräs, alldeles för mycket om man frågar mig...men det är klart att det är bra att barnen lär sig cykla och hoppa studsmatta någon annanstans än i rabatterna...Jag planerar för fler rabatter åren framöver...Susanne

      Radera
  2. Det är roligt med före- och efterbilder! Känner också igen det där med att gräva lite...och sedan lite mer...och kanske bara liiite till! Min man gillar gräsmatta, jag gillar rabatter, inte helt enkelt att få i hop ibland. Jag gräver i smyg, men det är ju lite svårt att smyga med det färdiga resultatet!

    Glad fortsättning på påskhelgen!

    kram louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Louise: Haha! Gräver i smyg gör jag också!!! Rabatterna kanske inte direkt blir fler, men de blir bredare för varje sommar!!! Då märks det inte lika tydligt! ;D Susanne

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Ja, vad ska du hitta på? Göra rabatten bredare kanske.
    Jättefin rabatt. Vad kul att du har tagit foto så man ser hela förändrings arbetet.
    Ha en fin fortsättning på påsken.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint du har gjort !
    - Känner igen mej i din berättelse...När vi flyttade hit var det bara brännässlor och hallonris....Nu är det blombänkar i mängder !
    -Fast man har bestämt att nu får det räcka, så blir konstigt nog flera varje sommar :)
    ha det gott !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Det ser super fint ut, det är rätt att börja så nätt och sen bygga ut. Det är bra att även se hur växterna brer ut sig och så småning ta beslut om det behöver fyllas på fler eller dety blev fört mycket.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Precis så är det när man bygger en trädgård! Hela tiden gräver man större och större till alla mäns fasa!! Snyggt har du gjort! Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Det där ser lovande ut!! fint!
    Mariana

    SvaraRadera