söndag 24 mars 2013

snart påsk

Jag surfar runt på bloggar och ser att de flesta inte är så förtjusta i påskpynt. Det blir mest några ägg och fjädrar. Ha! Här ska det påskpyntas och jag tänker ägna ett par inlägg åt detta! Idag börjar vi med:

Kycklingar
Underbara gamla påskägg och härlig glasvas från  Strömbergshyttan.  Ja, det är en vas. Man tar bort huvudet på fågeln bara - oj så makabert det lät... Fågelvasen står för övrigt framme året runt!

Mitt gamla påskägg från 70-talet.

Påskharar

Så söt! och så skör...gjord i tunt, tunt papper som vårsolen lyser igenom där i fönstret.


Vårdeco i trappan. Helt vansinnig egentligen, men jag gillar! Det är väl så att man vänjer sig vid  vissa saker och tycker att de hör hemma på något sätt.
Rolig plåthare
Harar i trä

Tyskarna påskpyntar mer än vi tror jag. I alla fall upplevde jag att affärerna alltid var fyllda till bredden med  pynt i påsktider. Köpte på mig en del när jag bodde där... FROHE OSTERN på er!
Mer påskpynt kommer en annan dag!




2 kommentarer:

  1. Tack för hälsningar hos mig!
    Roligt att du påskpyntar! Annorlunda och roligt pynt du har, ser fram emot att se resten :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Ärtorna låter jag ligga i ett dygn ungefär o byter vatten nån gång.Jag räknar med att kunna äta av dem till påsk o hur många dagar de tar ja säg det ...några :-)
    Rart påskpynt du har!Jag tycker det hör våren till att påskpynta lite o har gjort det under helgen.
    Tycker ditt pynt är så charmigt!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera