måndag 25 mars 2013

mer påsk



Ska vi fortsätta pynta då? 

Vi kör en omgång 
påskkärringar 
också!
Den här älskar jag. Hon är så söt med sin enda  tand. Handgjord ända  ut i fingerspetsarna.  Inköpt på hantverksmarknad i Brunskog.


...ett par mindre snälla exemplar...





Ni har ju redan fått se mina fina målade ägg. Men var lugn - det finns fler...
ÄGG

Påskpysselkit från Panduro

Fjärilsäggen är dotterns bidrag till pyntet i år. Hon är snart fem och älskar allt rosa, glittrigt, paljettigt... Jag har klippt ut  fjärilarna och knutit snören, annars har  pysselmadam fixat allt själv med målning av ägg och lim...

Ägg klätt i näver, eller nån liknande del av björk...med torkade blommor...

Rakubränt ägg, keramiker Marga J.

Nu tror jag att jag ger mig med påskpynt för stunden.




1 kommentar:

  1. Hehhee! Du tar ut påsksvängarna ordentligt redan ;)))!
    Få se vad jag gör i den vägen. Kanske lite lullull i mitt 'tittskåp';)!/Anja

    SvaraRadera