måndag 10 februari 2014

Före-efter gästrum

Gästrum blev det av ett tidigare sovrum. Här var det mörkgröna tapeter, orangegul bård och mycket trasigt och fläckigt på väggarna.
Före:
...inte så mysigt...
Vi målade ljust grönt på tre väggar och satte upp tre våder tapet mitt på den fjärde vitmålade väggen.
                                                                           Efter:
Tapeten heter Karelen och kommer från Duro
Liten samling dalahästar i fönstret. Den stora blå  fick jag av min mormor och morfar när jag var sådär en sex år.
Favoritljusslingan, för den ger ett sådant mysigt sken

Bäddsoffa för gästerna blir soffa för oss annars. Här har jag suttit idag och läst Allt om trädgård.

3 kommentarer:

  1. Vad mysigt det blev! Bra gjort.
    Vad fint med dala hästar, kärt minne. Jag äger ingen dalahäst tyvärr, man borde önska sig en.
    Ha en fin dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Tack för din hälsning hos mig! Vad kul att ha en sådan kär gammal ägodel. De saker jag har ärvt och fått av min mormor håller jag väldigt kärt.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Så bra det blev och vilken fin samling med dalahästar du har.

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera