onsdag 12 februari 2014

före-efter sovrum

Jag kör väl på med renoveringsbilder från huset. Nu har turen kommit till sovrummet. 

Före: Mörkt röd tapet, bred bård även här - inte riktigt min stil. Men ekparketten på golvet fick så klart vara kvar.




Innan vi köpte huset bodde vi i lägenhet och där hade vi ett gult sovrum. Jag valde ljust gula tapeter där utifrån minnet av att vakna till sol och sommar i barndomens sommartorp där rummet hade gula tapeter. Det gillade vi mycket och ville ha även nu. Jag älskar att vakna i ett solfyllt rum på morgnarna - även de grå dagarna.

Efter:

Ljust gula väggar, loppisfyndat virkat överkast, trasmatta vävd av mormor, ekparketten kvar men slipad på nytt. 
Gillar mitt grå fårskinn mycket, fast det är ju ärligt talat mest i vägen där på sängen. Ibland har jag tänkt att det vore mysigt att ha ett på golvet att sätta tårna i kalla vintermornar, men jag tänker att det kanske skulle bli alldeles för dammigt.

Orkidé i fönstret


4 kommentarer:

  1. Hihi! Tänk att vakna upp till den röda tapeten:) Tack för titten hos mig..kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!! Och så en stor takfläkt som snurrade runt också...Hu!

      Radera
  2. Så himla fint och fridfullt sovrum, himla mysigt. Förstår att ni trivs där.
    Vilken fin orkide i fönstret.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Lite skillnad på väggarna! Fin tanke att välja färg utifrån positiva minnen, då kan det inte bli annat än bra!

    Happy Valentine´s day! Kram Jenny

    SvaraRadera