måndag 5 maj 2014

Betongkatter

I höstas hade jag med mig barnen till trädgårdsjuntan en kväll när vi skulle gjuta betong. Och så hade jag ju förberett ett litet projekt till dem också. Jag hade fått kattmatsburkar av en kollega med katt. Inte vilka fjuttburkar som helst, utan "kattgodisburkar" i form av katt... 

Vi fixade ett hål för pinnen i formen, oljade in formarna och sedan i med betongen, skakade massor ni vet och när det brunnit ett tag petade vi ned glaskulor som ögon. Nu har vi tre katter i rabatten. Barnen är nöjda och jag...står väl ut ett år eller två...haha.... Kanske inte det snyggaste jag gjort, men lite kul är de!


2 kommentarer:

  1. Väldigt snyggt!!
    Funderar själv på att gjuta en bänk, probemet är ju att jag måste få med Mannen på det hela...

    SvaraRadera
  2. Nämen, åh vad fiffigt, de blev ju jättefina.
    Betong kurs så roligt!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera