tisdag 20 maj 2014

Trädgårdsbilder

Syrenerna blommar galet tidigt. Det ska ju vara till skolavslutningen!

Nyplanterat: Rönnspirea

Äppelträden blommar

Blågull -vackert med sprider sig överallt, ett riktigt ogräs hos mig!

Söt liten viva av något slag.

Gräslök - gott och vackert!

Rosenplister med illgröna krolliljeblad i bakgrunden

Fyllda vitsippor är så vackert!

Rödbladig praktlysing

Spännande blad, någon sorts ormbunke? Vet du? Jag vet i alla fall att jag planterat den där, men vad den hette är som bortblåst...

Alpklematis

Härliga håriga knoppar på bergsvallmon


Rödbladig törelEuphorobia,

Rumex har vackra blad

Första blomman på Tolvgudablomman har slagit ut.

Närkes landskapsblomma, Gullviva

1 kommentar:

  1. Så härligt att du lämnade en hälsning så jag hittade din fina blogg. Din rönnspirea blev jag väldigt nyfiken på och ska genast kollas upp.

    Kram Anna

    SvaraRadera