tisdag 6 maj 2014

Insynsskydd till fönster

Jag har funderat en tid över att skaffa insynsskydd till köksfönstret, men tycker att de flesta stänger ute alltför mycket. Det finns fina "filmer" med pelargoner och orkidéer att sätta fast på fönstret, men de har inte känts riktigt rätt. 

Nu har jag hittat "mina"!! De kommer från Konstig Design och sätts fast med små sugproppar. Gillar mönstret med grå pelargoner. (Såg dem första gången för ett par år sedan och då fanns de även i grönt, blått och rött.) Släpper igenom alldeles lagom med ljus och känns inte för instängt inne i köket. Det finns även brickor, disktrasor m m med samma mönster. Jag är jättenöjd!
Svårt att fota fönstret utifrån, man ser mest hyreshuset spegla sig i fönstret...



Har ställt en pelargon framför pelargonbilden

Mitt köksfönster idag. Ser att jag fått med lite frukostdisk på bordet också...;) Grodan kan man lyfta av huvudet på och ha små kakor i - loppisfynd för 20 år sedan som jag inte kan göra mig av med...

3 kommentarer:

  1. Vad fina och vad fiffigt med sug proppar.
    Ha en fin tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Verkligen fina och bra lösning med sugisar ;)

    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Sugproppar var ju en bra idé
    Här
    Hemma hade vi också behövt något liknande i köket, bor i ett villaområde med gångbanan på utsidan och häcken utanför måste ta sig och växa till sig
    Kram Sandra

    SvaraRadera