torsdag 29 maj 2014

Stopp!

Det går för fort! Jag hinner ju knappt njuta av allt det vackra!
Kirgislök

Måste plantera fler till nästa år, de kommer inte lika många i år som tidigare

Den gul/grön/svarta rabatten frodas

Några hostor i skuggan under trybuskarna.

Alpklematis

Söt näva jag just nu glömt namnet på

Jag är så nöjd att det kom en färg till på aklejorna i år...börjar bli lite trött på de mörka, nästan svarta...

Och så är jag glad att det rosa löjtnantshjärtat tagit sig i år, och inte bara är någon enstaka stjälk med hjärtan. Tillsammans med smultron och lungört runt körsbärsträdet.


Tolvgudablomma

Något sött blått jag tryckte ned här i höstas efter att den tillbringat sommaren i en kruka. Trodde väl inte att den skulle överleva... När jag får tid ska jag ta tag i rabattkanten   ;)

Den höga sortens blågull finns i denna rabatt, med mörka tulpaner och lila syrener i bakgrunden.

1 kommentar:

  1. Håller med dig det går så himla snabbt. Här vädret växlat så mycket och mycket regn så det växer så det knakar. Jag har knappt hunnit vara ute i trädgården. Ogräset växer också så det knakar, haha
    Du har verkligen gröna fingrar och underbara blommor.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera