fredag 3 januari 2014

Städar bort julen...

...men den tvåarmade hjärtljusstaken i fönstret har jag framme året runt!
Övre hallen ser nu ut så här när renarna är borta ur trollhasselgrenarna och ersatta av vita trähjärtan.

Hoppas gardenian klarar sig inne ända tills det är dags att flytta ut i sommar. Har aldrig haft någon förut så säker på hur den vill ha det är jag inte.

Två dörrar i hallen- två  "fårskinnshjärtan" på dörrarna.

Till påsk hamnar oftast mängder av träfigurer här, men förra året var det bara de åskblå fjädrarna. Nu - vita trähjärtan. 

Söt liten lockask som jag hade när jag var liten. Det är kul att ibland fortfarande hitta saker hemma i min gamla byrå hos mamma och pappa.

Ljusstakar inköpta på hantverksmässan i Hjo.
Jag tycker det är rätt svårt med så mönstrade tapeter, mycket passar inte alls att sätta upp, det blir alldeles för rörigt tycker jag. En del tavlor liksom anfaller en och är på väg ut ur ramarna, andra syns inte alls.

4 kommentarer:

  1. Det är mysigt att ställa fram julen, men det är rätt skönt att städa undan julsakerna också! Håller med, visst kan det vara lite knepigt med mönstrade tapeter.. det är därför jag insett att jag funkar bäst med helvita väggar med tanke på min ombytlighet! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har oftast fondväggar med tapet till i övrigt ljusa rum. Då har jag ju i alla fall tre väggar i rummet att sätta upp saker på! ;)

      Radera
  2. En väldigt fin tapet!!
    Kul att man kan förändra lite enkelt efter årstid, fint:)

    Kul att hitta hit, tack för din hälsning:)

    Mvh Milla

    SvaraRadera
  3. Hej Susanne!
    God Fortsättning!

    Åh ,jag gillar din tapet, precis i min smak:)

    Ha en trevlig Trettondag Jul!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera